piątek, 15 czerwca 2018

Grilowany bakłażan w ziołach

składniki:
5 bakłażanów
1/2 l. oliwy
przyprawy:
bazylia,oregano,tymianek
ząbek czosnku na każdy słoik



Bakłażany pokroić na plastry o grubości 1 cm (nie obierać ze skórki), ułożyć na rozgrzanym grilu lub patelni grilowej (u mnie taki gril do panini) i zgrilowac z obu stron.po czym wrzucamy do naczynia z oliwa i przyprawami (duże kawałki przekroiłam na pół żeby się zmieściły do słoika) wymierzałam i przekładałam do słoików partiami po czym na koniec polozylam zabek czosnku zkrojony w plastry i zalalam oliwa ktora mi zostala z przyprawami i oliwa czosnkowa zakręciłam szczelnie słoiki i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 120*C na 15-20 min
przechowujemy w chłodnym miejscu 2-3 miesiące.
Doskonałe na przystawkę posypane żółtym serkiem lub podawane z plasterkami pomidorów. Można też stosować bakłażany jako dodatek do potraw.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz