niedziela, 27 maja 2018

Czosnek w oliwie

Składniki:
5 główek czosnku (na 3 małe słoiczki)
oliwa z oliwek
pieprz świeżo zmielony (po łyżeczce na słoiczek)




Czosnek obieramy,przekrajamy na pół (więcej aromatu będzie w oliwie) wkładamy do słoiczków.
Nie za ciasno.(ja włożyłam za ciasno i nie miały miejsca.po tygodniu przełożyłam je do większego słoja). Oliwę wlewamy do garnka, podgrzewamy (nie gotujemy) ciepła, ale NIE GORĄCĄ (bo słoik pęknie) oliwę wlewamy do słoiczków z czosnkiem, dodajemy łyżeczkę pieprzu i dokładnie zakręcamy.Można pasteryzować ja jednak tego nie robiłam, bo czosnek u mnie schodzi jak woda ;)
po kilku dniach jest już gotowy (oliwę można dodać do sałatek a czosnek do dań




Po tygodniu przełożyłam je do większego słoja.dodałam suszone zioła i paprykę i dolałam oliwy







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz