wtorek, 18 września 2018

Ogórki Małosolne oraz zupka


Składniki:
Ogórki gruntowe
Przyprawa Do Kwaszenia Ogórków 45 g
kilka ząbków czosnku, obranych
kawałek korzenia chrzanu
kilka liści porzeczki
1 lyzka soli na 1 litr wody


Ogórki dokładnie myjemy,i wymoczyć w zimnej wodzie (ok. 3 godziny).Umieścić ścisło w dużym słoju ( u mnie 5L baniak ).Dodać obrane i przekrojone na poł ząbki czosnku, obrany i pokrojony na kilka kawałków chrzan, oraz przyprawę.Wszystko zalać soloną wodą (dajemy po 1 łyżce stołowej na 1 litr wody, dokładnie wymieszać). Całe ogórki powinny być przykryte zalewą. Odstawić w zacienione miejsce na 3 - 5 dni (w zależności od temperatury). Pierwszym objawem, że ogórki są już gotowe, będzie mętniejąca woda.




Po 4 dniach polowa ogórkow zniknęła w żołądkach rodziny a z drógiej połowy zrobiłam pyszna zupę nie spodziewałam się że z malosolnych może być aż tak pyszna :)

Wystarczy zetrzec ogórki na tarce o dużych oczkach , do gotującej się wody na kosciach,dodałam 2 czubate łyżki mojej przyprawy vegety, wrzuciłam ogórki zagotowałam  doprawilam wedle smaku dodałam troche śmietany i gotowe, życzę smacznego.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz