środa, 5 września 2018

Domowa vegeta

Dzisiaj pokaże wam jak łatwo uzyskać lepsza wersję vegety  niż tą kupowaną w sklepie, jest bardziej aromatyczna bez sztucznych barwników i całej tej chemii. Przy suszeniu warzyw w piekarniku aromat jest tak silny że unosi sie w całym domu wręcz kusi żeby posmakować tej o to vegety.Smak jest poprostu tak wspaniały że już nigdy więcej nie kupie żadnej sklepowej przyprawy, od dziś będę robiła ją sama :) 


Składniki:

4-5  łyżek suszonego selera
10 łyżek suszonej marchwi
4-5 łyżek suszonej pietruszki
10 łyżek suszonej białej kapysty ( pol małej główki)
10 łyżek suszonej natki pietruszki
4-5  łyżek suszonego selera naciowego
4 ząbki suszonego czosnku
3-4 średnie cebule ( u mnie 2 czerwone i 2 białe )
1 por ( tylko biała część)
3 op. kurkumy
2 łyżki suszonego granulowanego czosnku
15 ziaren ziela angielskiego
20 ziaren pieprzu
1 op. lubczyka
250-300g soli morskiej


Warzywa przed suszeniem dokładnie umyć, obrać i po tarkować lub pokroić na mniejsze kawałki.
Umieszczamy potarkowane warzywa na papierze do pieczenia i wkłamy z blachą do piekarnika u mnie ok 80-100 st.C Piekarnik nie zamykamy do końca , najlepiej pomiędzy drzwiczki włożyć drewniana łyżke będziemy mieli pewnośc że nam śię nie zamkną i że warzywa nam się nie spalą.





Po kilku godzinnym suszeniu i sprawdzaniu w między czasie czy wszystko jest wporządku,
przekładamy wszystko do blenera i rozdrabniamy na malutkie kawałeczki.








Dla  całkowitej pewności że wszystko jest dobrze wysuszone  wsadziłam blachę z vegetą jeszcze na 30 min do piekarnika , po czym przesypałam ją do słoika.

Z podanych ilości wyszło mi ok. 1,5L słoika pysznie pachnącej i kuszącej przyprawy
 Polecam bo warto zrobić ją samemu chodż by dla takiego porownania:




 Po prawej sklepowa uniwersalna jarzynka winiary 
a po lewej moja, do tego smak bez porównania.




Życzę Smacznego











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz