sobota, 22 września 2018

Gulasz z jagnięciny

Jagnięcine u mnie jadamy przynajmniej raz w miesiącu, zapach smażonego mięsa jest tak cudowny że mogła bym jeść ją codziennie :D a smaku nie da się opisać to trzeba samemu spróbować. Mięso jest miękkie soczyste że rozpada się w ustach,polecam wszystkim zjedzenie takiego gulaszu jeśli macie możliwość.

Składniki:
Jagnięcina u mnie noga ok 2-3 kg
2 średnie kabaczki
3 papryki
1/2 kg pieczarek
3 cebule 
3 ząbki czosnku
2 marchewki 
puszka kukurydzy
czerwona fasola  gotowana lub z puszki




przyprawy:
(dodaję na oko, nie za dużo nie za mało ok. 1 łyżki z każdego)
-estragon
-majeranek
-papryka czerwona
-ziele angielskie
-pieprz czarny
-czosnek
-cząber
-koper
-cebula
-szałwia
-natka pietruszki
-mieszanka curry
-mieszanka chilli


Mięso oddzieliłam od kości, pokroiłam w kostke zasypałam przyprawami TU znajdziecie liste 
zawinełam folią miskę i wstawiłam na 2 dni do lodówki co kilka godzin mieszając mięso żeby się przegryzło.(Zazwyczaj przygotowuję mięso wieczorem stoi 36 godzin )



Po tym czasie wyciągam mięso i partiami smażę na patelni z 2 stron, podlewam co jakiś czas wodą żeby wytworzył się sos. Trochę czasu to zajmuje wkońcu to jakieś 2kg mięsa :)
Po czym mięso przekładdam do dużego garnka wrzucam marchew, kukurydzę i fasolę i dolewam wody,duszę na małym ogniu.W międzyczasie na patelni zeszklić cebulę i dodac do mięsa.


Gdy mięso się dusi po kolei na patelni smażę i dodaje do garnka,
paprykę , pieczarki, kabaczek,


Duszę razem ok.45min po czym sprawdzam miękkośc mięsa oraz smak,
w razie konieczności doprawiam.Można również zagęścić lub dodać śmietany.
Podajemy z ryżem ,ziemniakami, lub makaronem.
Z takiej porcji mięsa mam obiad na 2 dni dla 4os.rodziny  i może nawet na lunch dla męża do pracy na 2 dzień.


Życzę smacznego











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz