poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Domowy chrzan

Zostało mi sporo chrzanu po robieniu buraczków wiec  zrobiłam pyszny domowy chrzan....

składniki

3 korzenie chrzanu u mnie ok 0.5 kg
100-150 ml śmietanki 12%
100 ml jogurtu naturalnego
sok z całej cytryny
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli.

Chrzan obieramy i tarkujemy na tarce o drobnych oczkach lub kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do blendera.gdy chrzan jest zmielony , dodajemy sok z cytryny ,jogurt i śmietanę (porcjami żeby nie był za rzadki) cukier i sol.wszystko dokładnie miksujemy na gładka masę.jeśli jest za gesty można dodać więcej śmietanki.przekładamy do słoiczków.jeśli macie mniejsza ilość słoiczków i będzie on zjedzony dość szybko może stać w lodowce bez pasteryzacji u mnie jednak powstało 6 słoiczków i strach pomyśleć co by było jak by się zmarnował, wiec pasteryzowałam 10 min. i gotowe.Jest pyszny,śmietankowy,i ostry jak to kiedyś można było takie ostre w sklepie kupić.
Najlepiej zabierać się za niego drogie panie bez makijażu :D, bo spłynie jak po kąpieli ;)
Albo wykorzystać do tego męża za kare haha,zapomniałam jaki chrzan może być ostry ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz