piątek, 11 maja 2018

Sos pomidorowy słodko - kwaśny do kanapek lub makaronu



składniki:

1kg.pomidorów koktajlowych 
8 ząbków czosnku 
2-4 łyżeczki chili w proszku (można zastąpić świeżą) 
2 łyżeczki imbiru w proszku (można zastąpić świeżym)
 2-4 łyżeczki słodkiej papryki 
250ml octu jabłkowego 
2 łyżeczki kolendry 
2 łyżeczki gorczycy 
1 szkl.cukru brązowego (może być tez biały) 
150g przecieru pomidorowego




Czosnek obrać, chilli,imbir (również jeśli jest świeży) zmiksować na miazgę za pomocą blendera.Po czym dodać umyte pomidorki i zmiksować ponownie na gładka masę.Przelać do garnka,dodać ocet,cukier i przyprawy (nie przejmujcie się kolorem, jaki wam wyjdzie po zmiksowaniu ;) będzie ładniejszy na koniec) doprowadzić do wrzenia,zmniejszyć gaz i gotowaćprzez ok. 1.5 godz. co jakiś czas mieszając aż uzyskamy konsystencje konfitury.Pod koniec gotowania jak zrobi sie dość gęste, ale nie całkiem geste wlewamy przecier pomidorowy i słodka paprykę i gotujemy jeszcze przez 10 min mieszając. Przekładamy do słoiczków gorące i pasteryzujemy 15 min.Z podanej ilości wyszło mi 5 małych słoiczków po musztardzie.Jeżeli ktoś lubi bardziej ostry smak polecam dodać świeże papryczki chilli, ich ilość zależy od waszego smaku i gustu.Ja osobiście nie mogę jeść ostrych potraw wiec zastąpiłam je przyprawa i dodałam na tyle żeby mi smakowało ;)świetnie nadaje się do kanapek na śniadanie lub tez jako dodatek do makaronu.



ŻYCZĘ SMACZNEGO 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz