sobota, 23 czerwca 2018

Czereśnie na kilka sposobów....



Trafiła mi się świetną okazja z czereśniami wiec oczywiście od razu postanowiłam zamknąć je w sloikach, bo tak szybko kończy się na nie sezon.na początek miałam 7,5 kg i postanowiłam je podzielić tak żebym mogla się nimi cieszyć pod wieloma postaciami wiec powstał kompot, sok,drzem,i kandyzowane czeresnie.


kompot
skladniki:
czeresnie 
cukier
woda



Czereśnie umyć,ułożyć do słoików,zasypać cukrem po 3 łyżki na 1L słoik i zalać gorąca woda. szczelnie zakręcić,pogrześć trochę żeby cukier się rozpuścił,pasteryzować 15 min.Był to mój pierwszy kompot z czereśni wiec nie wiedziałam ze nie trzeba ich drylować.Ale jesteśmy tylko ludźmi i uczymy się na błędach ;) wykonałam kawal roboty niepotrzebnie, ale co mi tam :) i tak pysznie wyglądają ;)





sok i dżem
Skladniki:
czeresnie 
woda
cukier
2 galaretki wisniowe 

czereśnie umyć wydrylować włożyć do garnka i zalać woda ( tak żeby cale były pod woda) gotujemy aż owoce zmiękną,ok 40min sok przecedzamy do innego garnka. do soku dodać 1 kg cukru i zagotować aż sie rozpuści.gorące przelać do butelek.
owoce zasypać 1 kg cukru i dusić 30 min, po czym delikatnie zmiksować blenderem czereśnie tak by były większe kawałki i dusić aż powstanie gęsta konfitura dodać galaretki dokładnie wymieszać,i zagotować.gorące przełożyć do słoiczków.
pasteryzować 15 min.











czeresnie kandyzowane
Skladniki:
czeresnie 
woda
cukier
sok z 1/2 cytryny




Wydrylowane czereśnie zalałam woda dodałam cukier i sok z cytryny,dusiłam przez 30 min na małym ogniu, po czym wyłączyłam gaz,wyłowiłam wszystkie czereśnie włożyłam do słoiczków, po czym zagotowałam powstały sok i gorącym zalałam czereśnie.






z 7,5 kg czeresni zrobilam
8 x 1 L- kompotow
9 x 0.33L- soku
5 x 0.33 L- dzemu
3 x 0.33 L- kandyzowanych czeresni




z nowych czereśni zrobiłam jeszcze kilka słoiczków 

kompotu z jabłkami i cytryną
Składniki:
czereśnie
jabłka
3 łyżki cukru na słoik
po 1 plasterku cytryny na słoik

czereśnie umyć włożyć do słoików,jabłka obrać skroić na mniejsze kawałki i dodać do słoika,cytrynę obrać ze skórki, rozczłonkować i dodać po 1 plasterku do słoiczka zasypać cukrem i zalać wrzątkiem










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz