czwartek, 1 maja 2014

Sałatka z Kabaczka,Papryki i Marchewki


SKŁADNIKI:

2 kg Kabaczka (ok.14 szt)
2 czerwone papryki
2 zielone papryki
2 żółte papryki
u mnie dodatkowo marchewka 3 szt starta na tarce o dużych oczkach

ZALEWA:

16 szkl. wody
1 szkl.octu 10%
2 płaskie łyżki soli
2 szkl.cukru

DODATKOWO DO KAŻDEGO SŁOIKA:

1 plasterek cebuli
gałązka zielonego kopru( u mnie 1 łyżeczka suszonego)
0,5-1 łyżeczki gorczycy (u mnie 1 na 1L słoik)
1 liść laurowy
3-4 ziarna ziela angielskiego




Warzywa myjemy,kabaczek szatkujemy w plasterki,paprykę oczyszczamy z pestek kroimy w kosteczkę,dodatkowo dodałam marchewkę startą na tarce o duzych oczkach. Wszystkie warzywa dokładnie mieszamy.




Do słoikow wsypujemy przypisane przyprawy,Sałatkę przekładamy do słoików,na samą górę dałam koperek.Zagotować zalewę,gorącą napełnić słoiki.Szczelnie zamknąć,pasteryzować 10 min. od momentu zagotowania się wody.Słoiki wyjąć z garnka,wytrzeć i odwrócić do gory dnem i zostawić do wystygnięcia.

Z Podanej ilości wyszło mi 8x1L słoików.

Ilość można zmniejszyć o połowę.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz