wtorek, 21 sierpnia 2018

Jeżyny w syropie własnym

Kilka dni temu szlam z pieskiem po parku i przede mną pojawiły się piękne jeżyny.Tak więc postanowiłam że pozbieram je jak tylko będę miała dzień wolnego.Gdy wczoraj poszłam kolejny raz na spacer to zawiodłam sie, bo była zaledwie garstka tych, co widzialam, ale oczywiście musiałam je pozbierać żeby się nie zmarnowały. :)

Tak więc pierwsze jeżyny są w słoiczku zasypane cukrem i czekam na resztę aż dojrzeją jak narazie jest jeden słoiczek ;)

Przy kolejnej okazji było ich więcej i dorobiłam kolejnych 7 słoiczków.

składniki

jeżyny
cukier

Do słoiczka wkładamy umyte i oczyszczone jeżyny (u mnie jeżyn było do 3/4 słodka) a reszta to był wsypany cukier.(ok 4 łyżek)

Słoik zakręcamy potrząsamy żeby cukier się wymierzał i zostawiamy aż puści sok.po czym pasteryzujemy 15 min .zawartość słoika zmniejszyła się o polowe, ale ważne że jest kilka słoiczków ;)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz